Saturday 12 March 2011

~ SUSAH SGT KE NK CKP MAAF ~


MAAF

Aku sendri mengaku bahwa mengucapkan kate MAAF ni sgt ssh untk diluahkan apabila EGO
yg ade dlm dri tu da menguasai dri kite..bile da wt slh, diamkan aje..kdg2, kita biakan plak org yg tak salh
tu mnx maaf kat kite kan??...

Tapi, bg aku..aku lebih suke menyatakan MAAF dgn segera apabila tlah melakukan sesuatu kesilapan tu..
sbb, lebih lme kite smpan, lbih kita akan jadi mlas nk sebut atau nk mempraktikkan perkataan MAAF tu..
wpun dlm hal tu kite yg slh..

bg yg ssh sgt nk mengatakan maaf utk kesalahan yg dah die wt, kat cni ade ckit la cre2 tok mnx maaf..
lau nk ikut, ikut la..sbb aku da cube..
P/S :: SANGAT BERKESAN DAN MENENANGKAN!!

1) cepat mnx maaf bile da wt slh..jgn bia lame, sbb org len akan rse kite ni xpenh sedar dgn kesilapn yg da kite wt..

2) bila ckp MAAF tu jgn la serta kan sekali dgn alasan..contah " AKU MINTAK MAAF..TAPI..." < ha, cmni haa..nk mntk maaf, tp still nk tegakkan yg die btol...

3) klu boley, bile da mnx maaf tu, jgn la wt lagi kesilapan yg sme..sbb maybe org xkn percaye kat kite lagi..
mmg la, bile kite tgk org tu sng nk memaafkan, then sng2 je nk wt slh lagi kat die..
mmg die cmtu, tp dlm hati die merana kite xtau..

So, ni la ckit2 psl mintak maaf..ringan2 kan la mulut tu nk mntak maaf..sbb kesalahn tu dtgnye dari kite..
jgn biakan EGO dlm dri tu menguasai segala-galanya~~

PEACE!!